AIGUA DOLÇA
*
29-6-13
*
Torno abans que juny s’acabi, com s’acaba tot en aquest món.
Escric el vespre que acompanya aquest espectacle de masses i de sentiments, de reivindicacions i d’esperances que és el gran concert al Camp Nou en un clam per la llibertat.                     
Hem estat a l’aigua dolça, balneari sobre el riu Urola, a Zestoa, Guipúscoa. Ja enyorava la pluja, i vaig trobar la pluja. Ara l’estada ja és només un reflex, com el de la fotografia. Aigua i verd, i l’esperit asserenat.
Allà vaig escriure a mà gairebé un llibre de poemes sencer, en una llibreta al costat de les flors de la xicranda premsades, blaves com un somni de tarda. I un conte que m’havien demanat pel llibre de la Marató, que enguany dedica esforços a les malalties neurodegeneratives.
Ara som a Mont-ral; després de molts problemes, disposo del minso fil telefònic que acull Internet i trucades a velocitat de carro de bous. Així i tot, tinc ganes de tornar i, amics, excuseu la lentitud en les respostes. Que el vostre estiu sigui el millor.
*

Reflex del balneari de Zestoa al riu Urola.

17 comentaris:

M. Roser ha dit...

Bona nit Olga, vaig fent viatges de la tele a l'ordinador...
El Camp Nou és tot un espectacle, amb moments molt emotius i suposo que ni haurà més...
Es un goig veure que entre els que hi són presents i els que enviem energia positiva des de casa, som una bona colla per estar tossudament alçats i tirar endavant, pel camí de la llibertat.
Veig que l'estada al balneari ha estat profitosa per tu, tan a nivell creatiu, com suposo que un bon descans...
Espero que segueixis gaudint d'aquest estiu que de moment és fresquet.
Una abraçada.

novesflors ha dit...

Bentornada. Si la teua serenor és com la de la fotografia que adjuntes, et deus sentir gairebé al cel. Sempre fa goig llegir-te.

Calpurni ha dit...

Benvinguda de nou al món electrònic encara que siga mitjançant un feble fil telefònic. T'esperàvem i esperàvem el teus escrits.

Joan Josep Tamburini ha dit...

Benvinguda a casa. Una abraçada: Joan Josep

miquel ha dit...

Bentornada, Olga, i els teus versos i la teua prosa. aquí, més o menys com sempre, però una mica més a prop.

Galionar ha dit...

M'alegro molt que aquesta estada al balneari hagi estat tan profitosa, tant en l'àmbit personal com en el literari, els fruits del qual (d'aquest darrer) espero que comparteixis algún dia amb nosaltres.
Molt bon estiu, Olga, l que la lentitud de la xarxa no afecti la teva recuperada serenor.
Una forta abraçada!

Carme Rosanas ha dit...

Una alegria llegir-te, Olga!!!

Helena Bonals ha dit...

Que sigui el millor estiu per a tu, Olga!

Relatus ha dit...

M'agrada tornar a llegir-te. Una abraçada

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

T'enyoràvem! Benvinguda. Celebro que hagis escrit gairebé sencer un nou llibre de poemes!

Josep Gironès Descarrega ha dit...

L'Olga a Mont-ral i els problemes telèfonics són un clàssic dels estius.
Que sigui per molts anys.

Sílvia ha dit...

Amb l'esperit asserenat, una bona entrada a l'estiu!

Clidice ha dit...

Que passis un excel·lent estiu i retornis amb forces renovades. T'esperem.

Maria Dolors Giral ha dit...

Benvinguda al món de la precarietat informàtica. Jo que estic com tu, me'n faig solidària
I ja pots anar fent-te a la idea que vindré a veure't un cop les meves devocions familiars m'ho permetin. Ja t'avisaré, és clar.

Eduard ha dit...

Potser la lentitud d'internet jugarà al teu favor. Que sigui l'estiu sencer tan productiu com de moment t'ho està resultant!

Anònim ha dit...

La vall de Zestoa és una meravella.

Recordo que vaig estar en un hotel on les cambreres servien amb còfia i davantal.

Montse ha dit...

ostres... el meu comentari ha desaparegut en la virtualitat!

et deia que estava contenta que haguessis tornat a escriure "aquí"!

una abraçada!