L'ESTUPIDESA FLOTANT


L’ESTUPIDESA FLOTANT

*

12-1-13

*

Governants, programadors de tv i altres éssers que decideixen els nostres aliments i ara parlo només dels mentals, haurien d’anar a l’infern de dos en dos, com abans es deia dels advocats i procuradors.

            Les programacions de totes les televisions que tinc a l’abast són la prova de l’estupidesa que ha anat augmentant de pocs anys ençà. Ara no podria haver-me fet la bona col·lecció de vídeos que tinc. Als afeccionats al cinema o a les bones sèries, se’ns dóna no palla, sinó directament merda, repetida fins a la sacietat en una roda creixent. I mireu que n’hi ha, d’història de qualitat al cinema. Però com que el públic és ruc i paga, doncs se’l menysprea, fot-li.

            Indigna saber els diners de la nefasta propaganda de les tres cursis que remenen els envasos i ballen al voltant dels contenidors, com mosques colloneres. Val molts diners, tot això, i no treu cap a res. Com que sóc ruc, i els meus amics també, encara no hem entès el missatge, que de didàctic no en té res. I la Generalitat es gasta així els diners de tots: pàgines senceres als diaris i anuncis llargs a televisió: ¡quina vergonya! En aquest cas s’arriba a la conclusió que en política no hi ha ningú intel·ligent però si que n’hi ha que malmeten els diners que fan tanta falta per coses de profit.

*

Collage postal d’OX

 

 

10 comentaris:

Júlia ha dit...

Jo crec que algun parent dels polítics deu tenir agències de publicitat o que 'les nenes' dels envasos tenen parents enxufats. Altrament no entenc res, normalment la publicitat institucional ja és la més poca-solta de totes i, a més, la paguem entre tots.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Ja no s'entén res, ni de programacions, ni d'anuncis, ni de redactats de notícies... Però no us espanteu: sabem llegir i escriure i els veiem el 'plumero', almenys la gent que vam aprendre a llegir entre línies.

M. Roser ha dit...

Tens raó Olga la tele cada vegada té menys d'entretinguda i més de poca-soltades...De vegades, la tanco perquè després de fer zàping, no hi ha on quedar-te.
Jo sóc de les que reciclo, però entre poc i massa. Penso que si ens hi hem d'obsessionar, no val la pena, perquè no sé fins a quin punt, es respecte després la separació.
Bon diumenge.

Joan Josep Tamburini ha dit...

Jo miro el telenoticies del migdia, si no em quedo "roque" a la meitad. A la nit ja no el miro, perquè tornen a repetir el mateix.
La televisió em serveig per el que no és cultura, es adir pels esports. La cultua, me la busco en els llibres, conferències, cine i teatra. Encara que aquests dos darrers els tinc força abandonats per força major. Una abraçada: Joan Josep

GLÒRIA ha dit...

Quan surten les tres nenes canvio de canal i està deixant d'interessar-me on em cal deixar cada bosseta descartable. Ecs.
Salut, Olga!

Rachel ha dit...

L'spot és insuportable!!! i no paren de repetir-lo, a més, com tu has dit, no en treus res de res. Un anunci inútil!!! un més, vaja...i pensar que són diner públic...

Agnès Setrill. ha dit...

Referent al tema dels anuncis del reciclatge...jo pensava que ho feia bé... tampoc ho entenc. No crec que siguem nosaltres els rucs, però n'estic fins als ovaris que ens hi tractin i ens hi facin sentir.

Que ens expliquin el perquè de les coses. I que sigui veritat. Potser aleshores no rebrien tantes crítiques (perquè jo encara tinc una lleugera esperança i voluntat de creure, uns dies més que uns altres, que si fan coses com aquesta potser és possible que hi hagi una mica de sentit)

Perquè les copes de vidre no les hem de recilar? No són vidre?
Tant costa explicar perquè d'aquest missatge?

Gràcies per permetre'm desfogar-me Olga. :-)

Clidice ha dit...

Tens tota la raó. Coses de la vida, aquest anunci em toca directament, faig de regidora de medi ambient, i t'asseguro que ens té ben fregits. Més que ajudar enreda més les persones. M'agradaria tenir al davant la ment preclara que l'ha dissenyat per preguntar-li si ha suat gaire per fer arribar el missatge que només volen als contenidors un cert tipus d'envasos provinents d'un cert tipus de fabricants. En el món del residu, on es remenen més calés que no pas escombraries, és molt complex.

Relatus ha dit...

Jo tampoc me l'empasso, aquest anunci. I les tres noies són tan figaflors que arriben a molestar. Reconec que la tornada és molt enganxosa i costa treure-te-la del cap. S'han esforçat a buscar un anunci original perquè cridi l'atenció però els ha sortit un nyap.

El porquet ha dit...

Pel que fa a les pel·lícules, Olga, millor començar a tirar per les plataformes d'internet que ofereixen films. És cert que has de pagar, però en segons quins casos, prefereixo pagar una miqueta (bastant més barat que un cinema) i gaudir d'una pel·liculassa que aguantar l'escòria que escup la tele.

De l'anunci en qüestió... més fàstic fa quan saps el que hi ha al darrere. Un intent d'afavorir empreses traspassant les responsabilitats als consumidors, no pas als productors.