TRES QUE ESCUPEN

3 / 4-2-12

*

TRES QUE ESCUPEN

*

Casa nostra, orientada a l’est, guarda del mestral bufarut i gelat que arriba de les muntanyes de Prades i escombra tota la Rambla fins al mar, on empeny l’aigua endins, contra les onades. Per això jubilats i gent diversa prenen el sol a la paret que els ofereix recer.

Avui, dia 3 de febrer, m’estic a l’estudi també prenent el sol. Tinc molt de temps per contemplar els tres joves, ben endreçats, que conversen llarga estona, comparteixen beguda, cigarrets i... escupen a cada moment. Les escopinades brillen al sol abans de caure a terra en espessa trajectòria.

Em recupero de l’operació però em va atacar el virus g.i., vull dir aquell tan empipador que en diuen gastrointestinal i que gairebé tothom sap quines molèsties comporta. A causa de la debilitat, m’ha agafat fort. Sense gana, menjant potets per bebès, aigua de farigola, etc. etc., naturalment sents basques quan et parlen de menjar. Per això us podeu figurar quin efecte em feien els tres gargallers, ara un, ara l’altre. Com hipnotitzada, no em podia avenir que noiets tan “caios”, com dirien els nostres gitanos, fossin alhora tan bruts. Ja ho sé, que els futbolistes reguen els camps a escopinades, i per això rellisquen tant amb greu risc corporal. Però si han estat ells qui ho han posat de moda, els engegaria a tots plegats la maledicció que solia expressar un viatjant també molt “caio” que vaig conèixer: “Així t’ofeguessis en una bassa de mocs.” “I verds”, afegia.

*

Foto d’OX.






5 comentaris:

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

La setmana passada, visitant la remodelada Casa Papiol, casa agençada a la manera romàntica, en un racó hi havia una 'escupidera' de l'època. No hi van fer poca broma, els visitants! Pel que veig, s'hauran de tornar a posar de moda.

Lapsus calami ha dit...

Em sap greu això que dius del virus. Espere que passe prompte. Pel que dius dels escopidors, ja se'n recordaran quan siguen vellets i els hi falte la saliva. Si no l'hagués malbaratat… :)

Montse ha dit...

eeeeeeeeeeeeecs!!!!

M. Roser ha dit...

I no vas tenir la tentació de treure la regadora per regar les plantes?
-Perdoneu no us havia vist!!!
Segurament t'haurien posat de volta i mitja, però haurien anat a practicar el seu esport a una altra banda...
Bon diumenge,

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Això d'escupir al terra fa molt d'home... carpetobetònic!