DICTADORS


*
20-3-11

*
Aquests dies les notícies fan memòria de dictadors sanguinaris. La gent que no mor a causa de les catàstrofes naturals la mata la guerra, i em repeteixo, però ahir era en vers. Posats a recordar, no ve d’un dictador, i poso a veneració general la capella dedicada al voivoda Vlad Tepes, conegut de tothom, senyor del dia i de la nit, xuclador de sang, com els nostres veïns de ponent, que ens deixen el país anèmic. Hi ha guerres d’unes formes i d’altres, i la nostra és silenciosa, una transfusió de diners només en sentit est-oest i sense retorn. Diners que ens costen suor i sang, i llàgrimes, per acabar la dita d’en Churchill.

Hores d’ara ja ha tingut lloc l’ofensiva a Líbia. El dictador va dir que entraria a Bengasi tal com Franco va entrar a Madrid, l’hi vaig sentir dir per televisió i s’entenia bé. L’entrada de Franco a Madrid va costar pel cap baix 20.000 morts, i els anys que es van seguir de dura repressió. Per això té un monumental temple al Valle.

I ja posats a la befa total, avui fan una oscaritzada pel·lícula que es diu “Brácula”, interpretada per Chiquito de la Calzada i Bigote Arrocet... Ai, que em xuclen... Si em punxen no em treuen sang.

*
Capella recordatori del voivoda Vlad Tepes, de l’estirp Dracul, al monestir de Snagov. Romania. Recomano viatge a Romania, país interessantíssim.

3 comentaris:

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

De xucladors de sang o d'ànim n'hi ha un a cada cantonada, és difícil guardar-se'n, tot i veure'ls a venir.

Josep Gironès Descarrega ha dit...

No sé quina mena de complexes arrosseguen algunes persones, unes mancances personals que els impulsen a fer-se notar en altres camps, que no en la bonhomia.
Si repassem la llista de dictadors d'ara i d'abans veurem que són una colla de tarats.

Jacqueline ha dit...

M'ha remogut molt la teva poesia de la "Guerra" del dia anterior... i pel que fa els dictadors, megalòmans, egos inflats, la història de la humanitat n'és plena... Em pregunto, quina utilitat tenen aquestes persones?... Hi ha un sentit ocult, catàrtic, a gran escala, que no veiem? Si no perquè allò es repeteix i una i altra vegada?