TOC DE FESTA MAJOR


*
26.5.10
*
Com que ara s'acosten les festes majors, i alguns col·legis m'han demanat aquest poema, que no és a " Óssa Major-Poesia Completa ", el copio per si algú hi està interessat. Bona festa allà on sigueu.
*
TOC DE FESTA MAJOR
*

És tarda de festa,
la Festa Major,
s’encenen llumetes
de tots els colors.

Cric-crec, catacrec,
fa el ball de bastons,
dimonis que salten
enmig dels minyons.

Ja sonen les gralles
i arriben els nans,
darrere s’acosten
els nostres gegants.

Vestida de verd
la reina Maria,
vestida de rosa
la negra venia.

El negre i el rei
ens passen davant,
m’agrada el bigoti
del nostre gegant.

*

OLGA XIRINACS

*(REM, Llibre de Lectura-Bruño)
*Programa d'arxiu Roca Xirinacs.

4 comentaris:

Clidice ha dit...

perfecte per la Festa Major, llàstima que al meu poble en Guillem no duu bigoti, que ja em diràs tu un senyor feudal sense pèl a la cara!

Xavi R. ha dit...

Olga:

Si, el Foc que s'ha aderit al teu bloc he sigut jo. Perdona per no habeure't dit rés, pero no em vaig adonar, ho sento.

Salut!

l'agutzil de Rocaura ha dit...

Senyora Olga,
A Rocaura, per les festes majors ballem la jota, organitzem cercaviles pels carrers, balls al casal, misses, novenes... tot d’allò més normal.
També organitzem curses de rucs, en les quals sempre hi ha un equí que arribar en primer lloc i, ves per on, el premi se l’emporta el qui porta a sobre.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Festa, temps de parèntesi, temps per a reunir-se amb la família o els amics al voltant de la taula o al ball... Impreses a la retina del cor les festes que vaig viure de nena...