GAS NATURAL

*

A Gas Natural porten una molt mala administració, amb molèsties continuades als usuaris. Al llarg dels anys no podria recordar les vegades que m’han trucat per preguntar-me si tenia gas natural a casa. Com que som clients de sempre, aquesta gent hauria de tenir per força una fitxa dels usuaris, i no val que em diguin que ho deleguen a diferents grups comercials perquè, en tot cas, la llista de clients l’haurien de dur a sobre i no malgastar en esforços inútils. Però no, ells com si plogués: “¿Tenen calefacció de gas?”. Fins que vam optar per no respondre més, perquè truquen amb número ocult, anònim i això és una mala praxi. Feina mal feta no té fronteres.

Fa cosa d’un mes, un comercial –en diuen comercial- molt ben educat, abriguet negre, carpeta en mà, acompanyat d’una noia, ens va formalitzar un re-contracte amb uns petits descomptes per fidelitzar els clients de Gas Natural-Endesa. La sessió, a casa, va ser amistosa però llarga i accidentada, perquè els vaig repetir que em negava a respondre trucades anònimes, i havia de ser jo, com a titular, qui respongués la trucada posterior de comprovació; anònima, és clar. I jo sóc tossuda. Vaig transigir per una sola vegada, confirmant per telèfon (trucada anònima) aquella tarda mateix que tot havia anat bé, que els documents eren correctes, etc. etc., però que no respondria cap més trucada oculta. Tot llest, per fi. L’endemà a les 8 del matí comencen de nou les trucades de l’empresa, i més seguides que abans, amb l’emprenyament natural que el lector pot suposar-me. Com que tenia el número del comercial, li vaig dir que si allò continuava els denunciaria ràpidament. Va assegurar que ells no començaven fins a les 9 del matí, però les trucades van parar.

Divendres passat, mentre aclucava dolçament els ulls per a la migdiada, cosa de quarts de tres de la tarda, truquen a la porta del pis. No em volia alçar. Al final, per allò de la cortesia, m’aixeco del sofanet i em trobo... un altre jove comercial, tot educat, abriguet negre, llibreta en mà, que em pregunta si tinc calefacció de gas. El final, que cadascú se l’imagini com vulgui.
*
*
*
Collage d'OX.

7 comentaris:

l'agutzil de Rocaura ha dit...

Quan era un infant, la tia Teresina de Rovelló em feia enfadar quan em preguntava si volia que en contés el conte de l’Enfadós. Si li deia que sí, em preguntava el per què, i si li deia que no, també. Tot plegat era un joc que només servia per a molestar.
Crec que els de Gas Natural el coneixen.

Clidice ha dit...

jo ja he optat per les males maneres, després de tantes vegades de ser amable i no sortir-me'n. I em sap greu, de debò, però ja en tinc un tip de tots plegats: Gas Natural, Endesa, Jazztel, Telefònica, Enciclopèdia Catalana ... :(

Israel Clarà (La figa del Papiol) ha dit...

Quan em passa això, acostumo a penjar directament després d'haver intentat ser educat diverses vegades, però si un dia m'agafen de bon humor i pregunten per mi o per algú de casa sempre dic el mateix: que truquin d'aquí a un o dos mesos perquè, en aquests moments, la persona es troba a Stratford fent una investigació per a la tesi docttoral sobre William Shakespeare... Creieu-me que la conversa, aleshores, ja no s'allarga més de deu segons. Petons, Olga!

Núria Talavera ha dit...

Jo no acostumo a agafar el telèfon de números ocults i si alguna vegada hi acabo parlant intento ser el més assertiva possible, és a dir, repetir a cada pregunta "no m'interessa" fins que se'n cansen o em canso jo i penjo directament. Una vegada a la pregunta "però per què vol pagar més si això que li ofereixo és més econòmic?" vaig contestar que jo em gastava els diners en el que volia i la conversa es va acabar així...

Joan Josep Tamburini ha dit...

Doncs no et dic res dels de telefònica...Una abraçada: Joan Josep

jaka ha dit...

Bona nit Olga,
aquesta tarda just quan llegia el teu post, m’han tornat a trucar, això es com una pesadilla de totes maneres jo ara ja penjo de seguit... i amb els “comercials” s’ha d’anar amb peus de plom ja que ni ha alguns (segons la companyia ) que no son massa de fiar.
Una abraçada,

Manel Aljama ha dit...

Olga

Tot això és el que diuen "Liberalització". Ja sé que és tard per aconsellar. Al principi vaig fer com Clídice, després vaig llegir amb detall les cartes que les subministradores envien amb les factures. Total NO HE FET RES. Tinc una empresa que em subministra i una altra que em factura. I, gràcies a la "genialitat" de tant en tan apareixen venedors que volen fer-se amb la facturació. No tenen més dades que l'adreça i el nom del titular. Tots ofereixen descomptes que semblen interessants. A la llarga hi ha lletra petita i generalment pel que sento, més car.

Manel