FALLERETES



*
Aquests dies de gran expectació i alegria en terres valencianes, per la proximitat de les falles de Sant Josep, tot pren color i moviment, amb gran afluència de visitants, traques i coets. Però les nostres càmeres, sempre atentes als contrastos, han pogut recollir l’aspecte de dues boniques i joves falleres que ploren desconsolades. ¿Per què deu ser? La nostra enviada pregunta. Resposta 1: “ és que la mare m’ha fet tallar la ceba del sofregit per la paelleta, i picava que em moria.” Resposta 2: “ és que el meu xicot és torero i ha desaparegut ( la fallereta es moca). M’han dit que l’han vist pels camins arrossegat per un llamàntol... no m’ho puc creure (es torna a mocar).” Agència NS.
*
*
*
Collages d'OX

5 comentaris:

http://alonsocatala.blogspot.com/ ha dit...

Avui dia 18 de març encara riuen les falleres, ho he pogut comprovar quan ha passat la cercavila pel meu carrer. Demà a la nit quan cremen les falles segurament cauran moltes llàgrimes. Però a l'endemà mateix els fallers es posaran a treballar de cara a alçar una nova falla l'any que bé malgrat la crisi.

Clidice ha dit...

hauries de controlar l'Ostixec, que cada vegada es pren més llibertats :) i encara ens durà a un conflicte diplomàtic ^^

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Les falleretes ploren perquè la Rita ha estat escollida fallereta major.

Sílvia Tarragó Castrillón ha dit...

A mi això de les falles em sembla com un càstic mitològic, com el de Sísif, fer una cosa i en acabat desfer-la, tipus tapís de Penélope, també. Però això rai, el que no podria soportar (dóno gràcies a déu en aquest sentit per no viure a València) és el soroll que acompanya aquesta tradició. He dit alguna vegada que no soporto els petards?

Olga Xirinacs ha dit...

A mi, la veritat, em va fer estrany veure plorar les falleretes, tan precioses elles. Demostren sentiments fondos per la tradició, i això les honora.

Sí, l'Ostixec ja es deixa veure massa, i els antitaurins no sé com s'ho prendran.

Comparteixo gust: els petards no els puc veure ni pintats. Quan hi ha traca davant de casa he de marxar als barris alts. Sóc d'ACCCA, Associació Catalana Contra la Contaminació Acústica. Fan molt bona feina i tenen advocats molt eixerits, com el Lluís Gallardo, que guanyen força causes. Podeu buscar-ne la web.