POESIA


*
Tantes vegades m'he mirat l'Óssa Major en les nits diàfanes de Mont-ral que, quan l'editor em va demanar el títol per a la Poesia Completa no vaig dubtar gaire: Óssa Major.
Trobar títols és, a vegades, complicat, però a mi m'agrada buscar-los.
Poesia Completa és una decisió important, alhora greu i joiosa. Vol dir TOTA la poesia escrita en una vida. L'editor Israel Clarà ha volgut emprendre aquest camí jo en diria solemne: obrir contenir i tancar tota la meva obra poètica en un llibre. Dels primers, ja exhaurits, als últims, obres editades en revistes i algun inèdit, pocs. Tots els pròlegs. Algun comentari expert fet pels millors crítics del país, i no pas últimament, que se m'ha amenaçat amb el silenci. Cap a 800 pàgines, perquè ara el llibre encara no és tancat: serà un llibre d'estiu, de falç al puny, de nit clara per veure l'Óssa, de prats florits, d'amics que arriben i marxen, d'alegries i enyorances, de sentir la vida com passa.
La poesia és l'aproximació més directa a una persona. Radiografia, autobiografia, observació de l'entorn. Per a qui sap llegir, la poesia revela. Per a un altre poeta, la poesia descobreix.
No és un llibre de Sant Jordi. S'esta construint. Segurament serà un llibre de juny. La preparació és l'esperança, el desig, el treball, el somriure. Escanejar llibres antics, revisions i més revisions... la feina editorial és gran.
I vaig dir als periodistes: vull que aquest llibre sigui conegut. Que no passi desapercebut. ¿Qui ha al país, ara, amb tanta i tant significada poesia? S'ha de trencar el silenci injust, i el començo a trencar jo des d'ara mateix. Estimats lectors, ahir vaig rebre el projecte de portada, i vosaltres sou els primers a veure-la. Si us plau, parleu-ne, gràcies, moltes gràcies. Quan surti el llibre, ja ho comunicaré.
*
*
*
Projecte de portada sencera, solapes incloses. Dibuix d'O.X.

1 comentari:

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

La imminent publicació de la teva Poesia Completa és una notícia que m'omple el cor d'alegria...
És clar que en donarem notícia!
Per amor i per justícia.
Una abraçada fraterna